Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettandlighet
Läst 1101 ggr
Annisangel
5/31/11, 7:01 AM

Tror min tös är medial!

Hon är ju så liten än, bara 6 och en halv månad, men jag var ute och gick in på en kyrkogård för att hon skulle få i sig lite mat. Kyrkogården går jag ofta till för att finna lugn…

Hon skrek och gnydde innan vi kom in på kyrkogården men när vi kom in blev hon knäpptyst och låg och tittade och tittade. Sen när hon fick komma upp ur vagnen tittade hon runt och log och skrattade innan hon kom på att hon var hungrig och åt sig mätt =) Det var så roligt att se, jag kände ju också att vi var "omringade", men jag tror att hon såg dem klart och tydligt som dagen!

Kramkram på er!

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
[walkinbeauti]
5/31/11, 7:05 AM
#1

Det tror jag med Glad

Barn är så otroligt öppna och speciellt dom riktigt små som ännu inte påverkats av oss vuxna och våran värld där man lätt kallar det för fantasi.Har hört många berätta just det du beskriver att man ser på dom att dom ser.Sånt känner du som mamma in Flört

Annisangel
5/31/11, 7:23 AM
#2

Vad skönt att du tror det med! Ja, jag tycker det är så härligt! Det är synd att man nästan blir tvingad till att stänga ner när dom börjar i skolan/dagis för att man anses annorlunda annars… Hmmm, kan dom inte införa på dagis och skola att det faktiskt finns världar bortanför vår egen!?!?!?

Det vore väl nåt!!!Tungan uteSkrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

[walkinbeauti]
5/31/11, 7:24 AM
#3

Det är jag den första att skriva under på GladFlört

Annisangel
5/31/11, 7:53 AM
#4

Hmmmm…. ObestämdCoolSkrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

Hellas
5/31/11, 9:20 AM
#5

Visst är det fint att studera de små når man så tydligt ser att de "ser".

Jag har väl sedan lite blandad inställning till att hålla barn öppna mot andevärlden.
Jag tycker inte att man ska göra så stort väsen av det, varken från det ena eller det andra hållet.
Det som är viktigt för barn och ungdom är att verkligen leva i nuet, här på jorden och jag är helt övertygad om att det finns goda anledningar till att man "stängs av" då man är liten.

Det händer förvisso inte alla barn, jag själv blev aldrig nedstängd, det gjorde jag själv under en period i tonåren (vilket jag är glad över).

Andevärlden hanterar allt det här, de människor som ska vara öppna i vuxen ålder kommer också att vara det oavsett om de varit stängda som barn.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[walkinbeauti]
5/31/11, 10:30 AM
#6

Där håller jag med Hellas att inte göra så stort väsen av det.Tänker på vad ett medium i USA sa till mig en gång,att lyssna på barns upplevelser och ta dom på allvar men inte göda så det blir påverkat åt någon riktning.

Kommer ett barn som säger sig sett en död så ska vi helt klart lyssna men vara i ett sånt läge att vi inte påverkar dom men tar dom på fullaste allvar.

Många gånger har vuxna omedvetet stängt ner sina barn med ja ja lilla vän du fantiserar bara och det där vet jag själv gjorde riktigt ont som liten att inte bli tagen på allvar.Fram till den dagen en synsk kvinna kom in i mitt liv var jag under en tid tyst om mina upplevelser.Upplevelserna fanns men jag valde att inte prata om det fast jag så väl behövde vilket ledde till att jag mådde dåligt som inte kunde få berätta om vad jag såg.

Så lyhörda absolut men dom ska själva få berätta om sitt utan att vi varken förstorar upp eller förminskar de dom säger för barnen behöver bli tagna på allvar i sina upplevelser precis som vi vuxna.

Annons:
Annisangel
5/31/11, 10:54 AM
#7

#5 jo visst håller jag med dig hellas. Det jag funderar över är snarare när små barn ser och känner och man möts av okunnighet och kanske till o med rädsla för det man inte förstår…Då kan ju barnet kanske tro att det är inget man pratar om, etc… fast man ser det så pratar man inte….

Hmm, knepigt ämne, men så intressant ändå!

Tack för era kommentarer också!Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
5/31/11, 11:00 AM
#8

#6 oj såg inte ditt inlägg…. *fniss* Klockrent, precis det jag satt o tänkte på läser jag om i ditt inlägg! Asbra!!!!Förvånad Kunde inte sagt det bättre själv:

"Många gånger har vuxna omedvetet stängt ner sina barn med ja ja lilla vän du fantiserar bara och det där vet jag själv gjorde riktigt ont som liten att inte bli tagen på allvar.Fram till den dagen en synsk kvinna kom in i mitt liv var jag under en tid tyst om mina upplevelser.Upplevelserna fanns men jag valde att inte prata om det fast jag så väl behövde vilket ledde till att jag mådde dåligt som inte kunde få berätta om vad jag såg."

Rysningar efter ryggraden….. Känner igen mig självOskyldig

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
5/31/11, 1:01 PM
#9

Härligt men ta det med ro…..

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
5/31/11, 1:55 PM
#10

#9 Klart jag ska ta det med ro JaneKyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Upp till toppen
Annons: