Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettevenemang
Läst 2692 ggr
Kerstina-61
6/6/11, 1:31 AM

Samåkning- Forumträffen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har gjort en egen tråd om samåkning till Ramsbergsgården. Här vi kan skriva vart vi åker ifrån och om vi har plats i bilen, eller om någon behöver få skjuts med någon.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
Kerstina-61
6/6/11, 1:34 AM
#1

Jag och min kompis kommer att åka från Mariestad och har, som det ser ut nu, plats för 2 pers Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[GunillaF]
6/6/11, 9:26 AM
#2

Jag och min kompis åker från Junsele/ Sollefteå över Viksjö -Sundsvall-Gävle-Avasta osv.

Alternativt, Junsele/Sollefteå/Kramfors/Härnösand/Sundsvall osv.

Jag har två platser kvar i bilen. Men blir vi fyra så kan vi inte ha så väldigt stora väskorFlört

PM:a mig om någon vill samåka.

[outgrundlig]
6/6/11, 6:03 PM
#3

Jag åker från Hisingen, Göteborg, Plats för treSkrattande, bestämmer färdväg senare. Finns ju två alternativ för mig. det ena längre än det andra. E6 eller E20.

solvinge
6/7/11, 10:50 AM
#4

Jag åker från Kungsängen nordväst om Stockholm via Enköping, Västerås och Skinnskatteberg  och har plats i bilen.

maiya
6/7/11, 1:31 PM
#5

Jag åker från Eskilstuna.

Har plats med 2st i bilen.

Elpida
6/8/11, 3:47 PM
#6

Någon som passerar Växjö på vägen upp..?Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Kerstina-61
6/8/11, 6:19 PM
#7

#3 Om du och eller vi inte får några passagerare så kanske vi skulle kunna samåka? Bror ju förståss på vilken väg du åker. Om du åker E20 så åker du ju förbi Mariestad Glad Mitt problem är att jag måste ha framsäte pga ryggen

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[outgrundlig]
6/8/11, 9:29 PM
#8

#7 Ja, jag såg din rutt o att vi kör lika ev. Om så är så framsätet bokat för dig. Skall bara prata med en annan och återkommer en annan dag med definitivt besked.

#6 Kan inte du ta dig upp till E20 o där knyta an med mig ev. ?

Elpida
6/9/11, 8:24 AM
#9

#8 Jo,jag tittade på kartan och vi skulle ju kunna mötas upp på vägen. Gäller bara att hitta någon bra plats att ställa bilen på i så fall. Det vore trevligt att slippa köra hela vägen själv….Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Kerstina-61
6/9/11, 3:39 PM
#10

#8 Vad bra Skrattande

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[outgrundlig]
6/9/11, 7:25 PM
#11

#9 Så bra karta du har då, kul. Stora Köpcentra är kanske en bra plats att ställa bilen på? Eller?

#8 Japp nu är det bestämt, jag kör E20 upp. Framsätet är dittSkrattande

Kenzo
6/9/11, 7:49 PM
#12

Hej

Vi åker från Järpås kör förbi Lidköping på 44:an sen Götene, Mariestad, Hova, Laxå, Örebro på E 20 sen svänger vi mot Lindesberg väg 50 och väg 68 mot Ramsberg vi har plats för 1 person kanske 2. Vet mer i om några veckor. Ha en trevlig fortsättning på kvällen här har det äntligen kommit regn det bara öser ner idag. Kramar Tove

Elpida
6/9/11, 9:02 PM
#13

#11 Japp! Då kan vi väl boka in det Glad. Åååååh, jag längtar redan!!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
[MargaretaA]
6/10/11, 8:36 PM
#14

Jag åker från Gnesta och tar E20 förbi Mariefred, Strängnäs, Eskilstuna och Arboga mot Ramsberg. Plats för tre personer.

[outgrundlig]
6/10/11, 10:02 PM
#15

#13 Japp, vi bokar det nu!!Glad

Pmá mig gärna då om var du poppar upp längs E20 så kan jag spana in det på kartan….Tungan ute

#8 Likadant för dig Kerstina, var jag hämtar upp dig i Mariestad eller om vi byter till din bil. Det är hursom. Pmá mig vidare så vi inte tar upp denna tråden helt med allt det kringliggande…Tungan ute

Kerstina-61
6/10/11, 11:18 PM
#16

#15 Jag har ju en kompis också…Får hon plats?
Men jag kan skicka vidare med PM Flört

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[outgrundlig]
6/10/11, 11:54 PM
#17

Jo, ho får plats också så som jag ser det nu. Har plats för 4. Har en vikt plats för en som hoppar på i Örebro ev. O dig i framsätet och din kompis kan sitta emellan Elpida och mi kompis.

Kerstina-61
6/11/11, 12:24 PM
#18

#17 5 i bilen blir nog lite väl trångt. Vet ju inte vad du har för bil, men vi ska ju ha packning också Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

tommytoe
6/11/11, 3:21 PM
#19

Finns det fler från Skåne/Småland som funderar att åka dit? Jag åker E4 upp, Markaryd, Jönköping, Mjölby sedan Örebro och sen bara en liten bit till. Det blir nästan 600 km, ganska långt så samåkning vore bra.

Ians
6/11/11, 4:20 PM
#20

Någon mer som åker från eller förbi Göteborg?

För outgrundligs bil verkar vara full! ….ev kan jag ta mig till Örebro om någon åker förbi där?

Annons:
Kerstina-61
6/11/11, 5:36 PM
#21

#20 Om vi tycker det blir för trångt i outrundligs bil så kör ju vi från M-stad..Kanske jag kan plocka upp dig någon stans i så fall

Vi får säkert ihop detta på något bra sätt Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Ians
6/11/11, 7:36 PM
#22

#21 eller så blir det plats i Outgrundligs bil då….Flörtvilket som så löser det sig! kram

[outgrundlig]
6/13/11, 1:47 PM
#23

Jag har en Ford Focus Kombi, med rejält bagageutrymme. Den är lagom stor. Har ni breda rumpor kan det bli lite trångt med tre i baksätet men bilen är gjord för 5.Skrattande

Jag, Elpida, Kerstina, ev en i Örebro och Ians.

Ians
6/13/11, 3:51 PM
#24

Det låter ju lovande outgrundlig!  Flört

Elpida
6/13/11, 4:16 PM
#25

Jaaa, vilket härligt åkargäng vi blir dåSkrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
6/13/11, 4:21 PM
#26

Så kände jag oxå Elpida!!!!Skrattande

[outgrundlig]
6/13/11, 10:43 PM
#27

Jes, ett skönt gängSkrattande

Annons:
Kerstina-61
6/14/11, 11:51 PM
#28

#23 Outgrundlig…det har blivit en missuppfattning. Jag har en vän med härfifrån. Skrev vi var 2…. Vi får kanske ordna egen bil då.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[outgrundlig]
6/15/11, 8:06 PM
#29

#28 Ja, jag ser nu att jag glömmer bort vad som skrivit längre upp i tråden. Förlåt för detSkäms

Så då handlar det om Ians att hon inte har en plats i min bil som jag ser det eftersom du hade en kompis som vi tidigare skrev om.

Eller så tar du Ians i er bil med din kompis. Och jag tar Elpida och en i Örebro.

Lösningar finns för allt. Huvudsaken är att alla kommer med längs vår väg.Glad

Jane-Lyzell
6/15/11, 9:30 PM
#30

Man kan även ta tåget till storå station - så hämtar vi upp där:-)))

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
6/16/11, 12:31 AM
#31

#29 Absolut så finns det lösningar Glad Vi har några månader på oss att filura ut resan Skrattande Alla kommer med på ett eller annat sätt Flört

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[outgrundlig]
6/16/11, 6:54 PM
#32

#31Skrattandefilura gör vi…

Ians
6/17/11, 11:15 AM
#33

#30 Det var ju en bra lösning Jane….

Om mitt knä inte är ok så kanske jag hakar på DEN lösningen istället….för det blir långt att sitta och knö i en bil då…när man inte kan böja fullt ut på knät!

Indiania
6/17/11, 1:04 PM
#34

Undrar över om det är någon som åker förbi Säffle - Karlstad? Alla verkar åka på andra sidan Vänern. ( ni som kommer från denna delen av landet alltså )

" Var nära naturen - var när dig själv "

Annons:
[outgrundlig]
6/27/11, 8:09 PM
#35

#34 Könstigt att ingen bor där på din sida av Vänern o som skall med.

Ians! Kenzo åker ju också och har plats…eller vart vill du hoppa på längs vägen?

Min bil i nuläget består av mig, Elpida, Kerstina ev. Ians och en från Örebro.

Så min bil ser full utGlad Kul!

Rätta mig om jag läst/sett fel i ovan inlägg.

Indiania
6/28/11, 6:41 PM
#36

#35 Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

[outgrundlig]
6/28/11, 10:31 PM
#37

#36 Flört

sven-g
6/28/11, 10:36 PM
#38

Vet förra forumträffen två damer åkte med mig, packningen fick knappt plats i bilen. Trotts att det fanns mycket plats för packning i bilen. Tror knappt att tre damer får in sina grejer om det inte är en buss. Flört. Jag åker Borlänge, Ludvika, Grängesberg. finns möjlighet att åka med

Kerstina-61
6/28/11, 10:40 PM
#39

#38 Men snälla söta Sven..nu ska du inte va sån hahhaha
Inte hade vi sååå mycke…nu överdriver du allt Flört

Men att åka 5 pers, det tror jag inte är möjligt. Då får man åka utan packning!Tyst

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Kerstina-61
6/28/11, 10:41 PM
#40

#39…Gunnar heter du ju…kom  jag på nu Kyss

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

sven-g
6/28/11, 10:43 PM
#41

#39 Nån av oss har svårt med minnas Flört

Annons:
Kerstina-61
6/29/11, 12:44 AM
#42

#41…Men nu ska du inte va sån heheh  Kyss

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Soffe
6/29/11, 11:21 AM
#43

Ingen som åker förbi Ludvika? Annars får jag då ta tåget till Storå. Går ju bra det oxå.

[GunillaF]
6/29/11, 11:47 AM
#44

#43 Läs #38Flört

[outgrundlig]
6/29/11, 2:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Vi kommer att vara 4 st i bilen förutom den sista biten ev. då det kliver in en person till för att åka med den sista knappa timmen.

Den som tror sig ha mycket packning och har ont av att det är två stycken i baksätet samt att det kommer en tredje i Örebro får titta efter en annan bil eller tåg.

Min bil går oavsettSkrattande och den som vill åker med.

[outgrundlig]
6/29/11, 3:10 PM
#46

#38 Sven :) skrattar…för att i helgen ha kört med tre kvinnor i bilen. 28 kollin var det totalt. Min bil. Knökat. 4 mindre weekend/rullväskor plus två och en halvstor IKEA väska plus alla andra kollin med kylväskor/drycker, blommor.Tungan uteSkrattande

Som tur är så behövs inte alla dessa övriga kollin för denna tripp då mat finnes där. Enbart lite kläder o skor o ett glatt humör.

sven-g
6/29/11, 5:29 PM
#47

#46 Förra forumträffen min bil i storlek med din, var det omöjligt att få in en  till då var vi en man med pytte lite packning samt två damers enkla behov av medförd packning.

Du har ingen takbox som du kan sätta på bilen, dom rymmer mycket packning. Ev har du någon du kan låna av.

[outgrundlig]
6/29/11, 8:27 PM
#48

Tungan ute Ja Sven, det skall bli skoj att se vad det blir av det.Jag har min lilla packning i en vanlig weekendväska, får se vad de andra tar med sig. Det skall nog gå bra och lite skratt förgyller tillvaron. Iallafall så gjorde det de förra helgenSkrattande

Annons:
Kerstina-61
6/30/11, 3:27 AM
#49

#47 Gunnar, jag hade med mig en hel säng sist, det slipper jag, tack och lov, denna gång Glad Men en ganskla stor resväska brukar vara minimum SkämsGlad men får kanske tänka om Flört

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[outgrundlig]
6/30/11, 6:20 PM
#50

Jag tror vi med all säkerhet får in fem normalstora resväskor om så är Kerstina. Nu kommer ju inte jag att ha med det utan en mindre rullväska. Så det löser sig nog.FlörtGlad

Min dotters kommentar då hon fick betala för 1000:-övervikt på Landvetter - varför säljer de så stora väskor på UllaredTungan ute å jag flinade.

Ians
7/1/11, 1:38 PM
#51

#50…hehehehehe

Inga väskor från Ullared alltså!

Men hur mycket kan man behöva över några dar? Vi skall väll inte ut på galej! Och som sagt maten finns där!

Soffe
7/1/11, 4:42 PM
#52

#44 Ojdå. Det missade jag att läsa :-P Tack för upplysningen :-)

[outgrundlig]
7/3/11, 8:18 PM
#53

#51  Glad Ledig klädsel och ingen bal skall vi på. Bara mys med trumdans o annat.

Det blir säkert bra allt när vi väl kommer dit till Jane, m.flera. Men en sak är viktig och det är tandborstenFlört

Ina123
7/4/11, 9:59 AM
#54

Hej allihopa, jag åker från Örebro och har plats för 4 st i min bil. Åker efer kl 16.00 då jag slutat jobbet.

Ha det gott så länge Glad

Kram

Ina

Vargflickan
7/6/11, 9:44 PM
#55

Hejsan gänget! Undrar om jag är den som åker längst (?) nämligen från Luleå. Tanken är att jag tar ett plan och flyger till lämplig flygplats (stockholm, andra förslag?)

Kanske kan någon som har vägen förbi plocka upp mig någonstans efter deras resväg? Jag är skitdålig på geografi och har i ärlighetens namn aldrig rest ensam - så förslag mottages mer än gärna.

54 Ina123: Bor du nära en tågstation eller har förslag på hur jag kan ta mig till dig? Åkter gärna med i din bil, om jag får? Oskyldig (är snäll och rumsren, bits inte ;))

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Annons:
maiya
7/7/11, 10:10 AM
#56

#55. Du skulle kunna flyga till Arland och sen ta tåget ner till Eskilstuna centralen också,så skulle jag kunna plocka upp dig vid centralen.

Det är ett alternativ.

För jag tänkte åka 16.30 från Eskilstuna.

Bara att hojta till om vill ha skjuts,det finns plats i min bil.

[GunillaF]
7/7/11, 10:39 AM
#57

#55 Du skulle kunna flyga till Sundsvall direkt från Luleå och jag plockar upp dig där. Åker förbi flygplatsen under förmiddagen. Men det kan vi ju bestämma efter det att du vet när planet landar.

http://www.svenskaflygbolag.com/direktflyg.html

tommytoe
7/8/11, 12:45 PM
#58

Ina, om jag tar tåget till Örebro preliminär bokar jag en plats i din bil. Vet ännu inte riktigt om jag kan komma, men något säger mig att komma och jag kommer nog betala in dom 300 kr, sen får jag hoppas på det bästa.

Kram

Ina123
7/11/11, 1:55 PM
#59

#55, Inga problem om du hoppar av på stationen här i Örebro så kan jag plocka upp dig där. Hör av dig i så fall :) Kram

#58 Vad kul Tommy om du kan komma, visst får du plats i min bil, jättekul!!! Kram

Vargflickan
7/11/11, 10:52 PM
#60

Hej kära vänner. Har nu fixat samåkning tillsammans med GunillaF + 1. Tack för erbjudandet Ina123! Hemresan är inte bokad, det tar jag sedan - Hem tar man sig ju alltid Skrattande  Åh vad jag längtar! Har redan resfeber Tyst

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Jane-Lyzell
7/13/11, 12:48 PM
#61

Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Vargflickan
8/2/11, 11:30 AM
#62

Nu undrar jag, om det är någon som ska från ramsberg till örebro (örebro tågstation) eller någon annan större station i närheten efter helgens slut? Och framförallt - någon som har plats i bilen denna sträcka? Skrattande Mitt äventyr bär vidare, och inte hem direkt.

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Annons:
Ians
8/2/11, 2:12 PM
#63

Hej…Jag har nu bestämt att jag inte kommer att delta i årets träff…

Så min plats i ..Outgrundligs bil är ledig!

Hoppas att ha tillfälle att komma en annan gång!

[outgrundlig]
8/2/11, 2:36 PM
#64

Det var synd Ians! Hoppas det blir en annan gång.

Så i nuläget är det elpida och Kerstina som skall med i min bil.

Tre stycken alltså. (Ingen kliver på i Örebro vet jag nu).

Vargflickan
8/14/11, 11:08 PM
#65

Snart är det dags! Jag har inte än bokat någon resa vidare - är det verkligen ingen som kommer att passera en tågstation i närheten av ramsberg under söndagen som kan ge lite lift? :)

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Jane-Lyzell
8/14/11, 11:13 PM
#66

65 Det är det säkertGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Vargflickan
8/14/11, 11:15 PM
#67

Jane, hur pass långt bort ligger Storå station? Gångavstånd eller går det bussar dit från Ramsbergsgården månne? //Vargflickan med tusen frågor.

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

sven-g
8/14/11, 11:15 PM
#68

Jag är ensam i bilen men åker 50 uppåt Ludvika Borlänge, och det är väl galet håll.

Jane-Lyzell
8/14/11, 11:19 PM
#69

67 i värsta fall kör jag dig dit Flört det är 1,5 mil! Ibland går anslutningsbussar hela vägen hit till Ramsberg - men det är inte så ofta per dag - så troligtvis behöver du skjuts - det ordnar sig- oroa dig inteKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
8/14/11, 11:20 PM
#70

Vad synd du inte blir med IansRynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Vargflickan
8/14/11, 11:24 PM
#71

Absolut Jane, allt löser sig. Kruxet är att jag tänkte köpa en tågbiljett nu, men då måste jag veta från var jag ska åka, ex. Storå eller Örebro station. Från Storå station går ett tåg 19:25 på söndag kväll, kanske vi kan göra en överenskommelse?! Flört

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Jane-Lyzell
8/14/11, 11:28 PM
#72

Du kan boka biljett ifrån Örebro - se bara till att det finns ett anslutningståg som kommer ifrån storå- vi d den tid du bokat i Örebro - så kan du köpa en tillägg(på tåget) ifrån Storå till Örebro ifall det skulle bli så:-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[outgrundlig]
8/14/11, 11:28 PM
#73

Men min bil rymmer ju dig Vargflickan? Det är klart att du åker med på söndagen till Örebro!!!Skrattande E det inte jag som kör så är det någon annan men hos mig så har du garanterad plats. Bara vi kommer iväg så du hinner med dit tåg/flyg eller vad du nu skall med från Örebro.

Jane-Lyzell
8/14/11, 11:29 PM
#74

see det lööser sigSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
8/15/11, 8:04 PM
#75

Det ordnar sig alltid för er som har behov av skjuts till busshållsplatser eller tåg, en sådan lite detalj ska inte behöva spoliera någonting Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
8/18/11, 12:14 PM
#76

1 dag kvar Skrattande- kom ihåg ta med lakarn o örngott, handukar! ev alkoholdryck om ni vill ha det!Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Vargflickan
8/18/11, 12:52 PM
#77

Allt har löst sig med resandet nu, som det verkar.  URSKÖNT! SkrattandeSkriver packlista nu, handdukar, lakan, örngott och en liten rödvinspava - CHECK. Mitt resande börjar i kväll, så må gott så länge kära vänner så ses vi imorgon! Kyss

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

[GunillaF]
8/18/11, 12:54 PM
#78

#77 Ses i S-vall strax efter 12 i morron!Skrattande

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: