Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1015 ggr
Hellas
8/3/11, 9:56 AM

Demoner och sjuka människor?

Jag läste på en annan sajt att människor som är psykiskt sjuka eller som har otur alt. drabbas av olycka i själva verket är besatta av Demoner.

Hur ser Ni på det?

Själv blir jag enormt upprörd över sådana uttalanden då jag ser det som rent nonsens och vidskeplighet.
Det är som att vandra tillbaka århundraden då man ansåg att utvecklingsstörda var ett verk av självaste Hin Håle.

Det är respektlöst mot de som idag brottas med sjukdomar.
Det är respektlöst mot de som har nära och kära som gått över till andra sidan av olika anledningar.
Det skrämmer människor som redan idag är rädda och/eller sjuka.
Är det rätt att "skrämma" människor och sedan locka med att man utför "räddningar" till humana priser?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Lolivia
8/3/11, 9:58 AM
#1

Det är naturligtvis helt vansinnigt! Tror man på det så är man väl snarare besatt av en demon =) Nämen, ångest och skörhet är ju även en del av att vara människa… Har man inga svagheter alls, ingen ångest alls, så är det ju snarare ett undantag. Helt sjukt enligt mig.

yamher
8/3/11, 10:22 AM
#2

Livet här är så komplext att det finns inga enkla svar. Vår vetenskap är inte ens i närheten av att förstå allt med vårt psykologiska…

det finns alldeles för många som hävdar demoner hit och dit och det finns alldeles förmånga som av okunnighet hävdar det motsatta. Vem som skulle kunna bli påverkad av det och vem som av andra orsaker är "sjuk" är inte alltid det enklaste att veta utan att medialt kolla av.

oavsett uppfattningar besitter ALLA människor samma känslor. Bara att vi hanterar dem olika och upplever olika kombinationer av känslor…

Alis volat propriis Oskyldig

Hellas
8/3/11, 10:39 AM
#3

#1 Jag kan bara hålla med dig och så sant, har man inga svagheter…….vad är man väl då?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
8/3/11, 10:44 AM
#4

Det är inte rätt att skrämma människor med att de är besatta.
Det är fel, omoraliskt och elakt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
8/3/11, 11:30 AM
#5

Jag blir ARG !Skrikandes

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

yamher
8/3/11, 11:31 AM
#6

likaväl som det finns naiva mediala som blundar för verkligeheten också…

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
Hellas
8/3/11, 1:02 PM
#7

#6 Jag känner inte ett enda medium som blundar och tror att allt är sockersött.
Däremot så är det fruktansvärt att bedriva skrämselpropaganda.

Jag läste för något halvår sedan om en flicka på 16 år som hade funteringar.
Hon var inte rädd för de paranormala upplevelser hon hade men funderade givetvis på om vad det var som hände.

Som svar fick hon att det minsann var en Demon som härjade omkring + lägligt nog en webbadress där hon kunde boka tid för att få en rening.

Jag vet att den tjejen blev väldigt rädd och skrämd, helt i onödan och det gör mig förbannad Skrikandes!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
8/3/11, 1:45 PM
#8

7 kan bara instämma!

Att hitta lösningar i demoner för beteénden är oansvarslöst!

Beteénden kan vara demoniska men det betyder inte det är demoner!

Kanske dags gå bortanför dessa bibliska skrämselproppagandor som hängt med sedan jesutid och ännu längre tillbaks!

Andevärlden är vetenskap - vi människor i förändrad energiform - inget annat!

Andevänner som hjälper oss här ,en del kanske behöver förstå sin egen demonheter och drar tillsig likasinnade ifrån andevärlden - men de jobbar utifrån den villkorslösa kärleken i vilket fall! en del måste falla för att kunna resa sig - ju fortare det fallaer detso fortare kan de resas upp igen:-))

Demoner är endas bild på rädslor och ondska - vilket många låter sig ledas av! Vill du se demoner så gör du! Jag föredrar ignorera dem då får de ingen kraft o energi- Ja det kan vara jobbigt ibland att se  men det är du själv som bestämmer om de ska få vara kvar i din närhet - du bestämmer!

Har man så mycket rädslor ska man inte hålla på med medialitet - det skapar demoner som igentligen inte finns mer en i fantasin! eller möjligen i polterguist fenomen! som är även dem självframkallande av den egna energin!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

yamher
8/3/11, 1:49 PM
#9

o det finns exempel på det motsatta oxå…

jag vet att vår granne haft medium hos sig som antingen beskrivit en kvinna o nästa gång en man. Men grannen fick det inte lungt. och det fanns INGEN demon där heller för den delen när vi hjälpte honom.

okunniga finns det i alla skrå o väsen, skräckpropaganda finns inom alla sorters tro, vetenskap osv…

Respekt är ao, mot dem vi hjälper, mot andra sidan o mot varandra. Vi har alla olika erfarenheter o det ena ute sluter inte det andra

Alis volat propriis Oskyldig

Hellas
8/3/11, 1:57 PM
#10

#9 Min fråga i tråden är inte huruvida Demoner eller lägre energier existerar eller inte.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Malinkonst]
8/3/11, 1:59 PM
#11

Hella

Dett var en mycket bra artikel !

Håller absolut med varför ska vi skrämma folk i onödan ? Varför ska man inte kunna få vara som man är utan att bli på hoppad om att man har demoner på sig osv

Jag har blivit på hoppad så flera gånger. Jag har slutat att prata om att jag har lite såna andliga saker,  för då blir folk rädd och tycker att jag är knäpp och går . Jag kan inte berätta för någon, då blir jag psykiskyt sjuk eller har psykoser enligt de jag sagt det till.

så jag håller med vem har rätt att skräm andra och försöka bota ? helt fel tycker jag blir så ledsen. Men jag tror att jag blev tvungen till tystnad för att inte få massor elaka rykten och annat.

Sen så ska man skilja på de som seriöst vill vara andliga och göra rätt saker som villa lära sig rätt saker, och de som inte vill eller gör . har träffat en person  där fick jag vart tvungen att vända denne, för att han sysslade med fel saker wooodo mycket obehagliga saker, det gjorde mig rädd.

Malin

yamher
8/3/11, 2:05 PM
#12

dber om ursäkt igen då. Då ska vi inte skriva om  medier som hävdar att det finns demoner hos ngn som e hemsökt utan diskutera sjukdomar o demoner…

Alis volat propriis Oskyldig

[Malinkonst]
8/3/11, 2:32 PM
#13

Nu har jag säkert också tolkat fel

ber om ursäkt då

för mig är det att jag inte kan berätta att jag är andlig eller visa det då kallas jag sjuk eller får att jag har demoner på mig.

Malin

Annons:
Hellas
8/3/11, 8:28 PM
#14

#12 Det är ok Yamher, vi kan prata Demoners vara eller icke vara i separat tråd men det blir lite fel att dra iväg i en sådan diskussion här med tanke på att det är de sjuka människorna jag tänker på i första hand och inte Demoners vara/icke vara Kyss.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
8/3/11, 8:28 PM
#15

#13 Malinkonst, du har inte missuppfattat tråden, det är precis det allt handlar om och jag är glad över att du beskriver hur du känner det.

Det är för alla sjuka människor och deras annhöriga jag själv vurmar för.

Man ska kunna tala om att man är sjuk utan att behöva få en massa suspekta förklaringar om att det beror på Demoner.

Man ska även kunna tala om att man upplever andevärlden utan att för den saken skull tro att man är psykisk sjuk.

Kram

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Malinkonst]
8/3/11, 8:58 PM
#16

Ja precis så känner jag , Jag har många vänner också som upplevt samma sak som jag. Att när det talar om ande världen och saker som händer så blir det tillrätta visade och sagda att det är i psykos. Något som är helt galet och fel. För då vet man inte vad en psykos är för något . Visst är skilnade ibland väldigt liten och det kan vara svårt att skilja på vissa saker men att utan att vara läkare bara säg såna saker är fel.

Sen har jag vänner som jag dessvärre tror blivit feldiagnostiserad pga vi har läkare som bara för man ser ande världen så är man psykiskt sjuk. En vän hadde så svårt att hantera detta och när jag förstod vad det egnetligen handlade om blev jag rädd för hon var ju inte så sjuk som läkaren sa hon såg personer från andra sidan bara. Personer som jag visste funnits på just den platsen.

Man råka illa ut mycket pga av sjukdomar som många inte kan eller vet vad det är för sjukdomar.  Det som verkligen är sjuka kan bli väldigt illa behnadlalde genom att många säger att det är besatta av demoner. okunskap.

All detta gör mig en smula ledsen och arg ibland, men jag väljer min väg och här finns, vi som har det lite andlliga och andra sidan i oss på olika sätt . Här blir vi inte dömda.

bra tråd

Kram Malin

allhealing
8/3/11, 11:04 PM
#17

När man talar om demoner som en del av sin verklighet så lever man i en verklighetsuppfattning av att separation existerar. Man har helt enkelt en världsbild som innehåller rädsla som drivkraft. Rädsla är väldigt enkelt förklarat avsaknaden av ett större perspektiv.

Med ett större perspektiv menar jag helt enkelt en verklighet där rädslan inte längre är drivkraften utan där istället kärleken är det bränsle man använder sig av.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Hellas
8/3/11, 11:06 PM
#18

#17 Så fin beskrivning, tack!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
8/4/11, 12:51 AM
#19

16 Ja man behöver ett starkt sinne/medvetande för att kunna orka hantera andevärlden! Tycker du beskriver bra hur illa det kan gå och hur illa dessa demonutdrivare kan göra för sk psykisktsjuka.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Malinkonst]
8/4/11, 1:11 AM
#20

Ja ni har så rätt så ! hoppas att det kan förändras en dag , mitt hopp finns att vi ska förändra. Det kommer en dag då världen ser annorlunda på visa saker och ser det som en del av männsiskans natur.

Malin

Annons:
Upp till toppen
Annons: